• en
  • nl
  • de
Home » FAQ

Veelgestelde vragen

Wil je een uitje bij ons boeken maar vraag je je nog het een of ander af? Misschien staat het antwoord op je vraag hier wel tussen!

COVID-19
Kunnen jullie activiteiten gewoon doorgaan met de maatregelen die vanuit het RIVM zijn gesteld?

Jazeker! Onze uitjes gaan gewoon door. In deze onzekere tijd is het strand de ideale plek om te vertoeven! Waai lekker uit in de frisse buitenlucht en kom op een veilige manier samen! We hebben immers zeeën van ruimte op het strand, het bewaren van gepaste afstand is dan ook geen enkel probleem. De 1,5 meter zien wij niet als regel, maar als extra spelelement! We hebben onze activiteiten helemaal coronaproof gemaakt en lichten dit voorafgaand aan je uitje toe. Uiteraard vragen we jou je aan de algemene richtlijnen te houden. Zo zorgen we met elkaar voor een fijne en veilige beleving aan zee! We zijn flexibel met betrekking tot het annuleren van de activiteiten. Mochten de corona maatregelen op het laatste moment wijzigen dan is dat ons risico, mits het op tijd gebeurt.

Is het mogelijk om kosteloos te annuleren als het op dat moment volgens RIVM-richtlijnen i.v.m. corona niet is toegestaan om met een bepaalde groepsgrootte samen te komen?

Natuurlijk hopen we dat het uitje wat jullie boeken gewoon door kan gaan zoals het gepland staat. Maar, zoals we geleerd hebben in 2020, kan het altijd gebeuren dat COVID-19 roet in het eten gooit. Wij hebben als bedrijf het standpunt ingenomen om bij aangescherpte corona-maatregelen het risico op ons te nemen. Jullie kunnen dus zonder bijkomende kosten jullie uitje annuleren. Echter, annuleren kan tot uiterlijk 1 week van tevoren. Mochten er in deze specifieke week aangescherpte maatregelen vanuit het RIVM komen en het uitje mag niet doorgaan zoals het gepland stond, brengen wij 20% van het totaalbedrag in rekening voor administratie-, voorbereidings- en annuleringskosten. Hiermee kunnen wij een gedeelte van onze reeds gemaakte kosten dekken. Dit bedrag zal bij een volgende boeking in mindering worden gebracht.

Algemeen
Waar kan ik parkeren?

Er zijn verschillende parkeerplaatsen waar je gebruik van kunt maken

  • De parkeerplaatsen aan de Strandweg
  • Parkeerterrein Noordelijk Havenhoofd, Strandweg 1
  • Parkeerterrein Zwarte Pad
  • Parkeergarage Nieuwe Parklaan, Parklaan 248
  • Parkeergarage Strand, Zwolsestraat 426
  • Parkeergarage Kurhaus, Gevers Deynootplein 189
  • Parkeergarage Badhuisstraat, Badhuisstraat 410
  • Parkeergarage Boulevard, Strandweg 179


Het is helaas niet mogelijk om gratis te parkeren in Scheveningen. Houdt bij mooi weer rekening met extra drukte op de wegen naar Scheveningen, in de parkeergarages en op de parkeerplekken. Het is sterk aan te raden om dan wat extra reistijd in acht te nemen.

Wat gebeurt er als het weer te slecht is om naar buiten te gaan?

Bij slecht weer bieden wij verschillende mogelijkheden. We proberen altijd tot een goede oplossing te komen. Wanneer het regent maar het ernaar uitziet dat het binnen een half uur weer droog is, kunnen we de start van de activiteit uitstellen – zolang dat past in ons en jullie tijdschema. Mocht het weer echter bar en boos zijn en kan het originele programma niet doorgaan, dan bieden we in overleg een leuk alternatief aan.

Wat moet ik aantrekken of meenemen?

Het is goed om het weer in de gaten te houden. Op het strand is het altijd iets koeler dan in het binnenland en als de zon zich laat zien is het verstandig om zonnebrandcrème mee te nemen. Je staat veel buiten dus dan is een zonnebril ook prettig. Qua kleding is alles mogelijk wat je normaliter ook op het strand zou dragen. Liefst kleding waar je je vrij in kunt bewegen. Je wordt niet nat of vies van onze activiteiten en workshops. Afhankelijk van hoe fanatiek je bent, wordt je wel wat zanderig.

Hoe zit het met toegankelijkheid voor invaliden?

De meeste strandtenten zijn gelijkvloers of hebben en/of hebben naast een trap een hellinkje naar binnen. Veel strandtenten zijn ook uitgerust met een invalide toilet of een toilet met beugels. Mocht dit niet het geval zijn in de strandtent naar jullie keuze, dan is er altijd een naastgelegen strandtent met mogelijkheden.

In Scheveningen worden elke zomer ook drie toegankelijke paden richting de zee met uitkijkplateau bij de vloedlijn aangelegd. Te vinden bij surfschool Hart Beach en strandtent De Waterreus, bij Carlton Beach Hotel en aan de zuidzijde van de Pier ter hoogte van het politiedetachement. Direct naast het pad bij Hart Beach is een stranddouche gerealiseerd. Ook strandpaviljoen Grand Plage schenkt extra aandacht aan mensen met een (visuele) beperking en introduceert de braille en grootletter menukaart.

Bij Biesieklette is een breed assortiment speciale strandrolstoelen en -rollators te huur. Deze zijn dagelijks verkrijgbaar op de stallingen Strandweg Noordboulevard, Strandweg Haven en ook op Kijkduin. Reserveren kan via biesieklette.nl

Bij Biesieklette Strandweg Haven zijn naast gehandicaptenparkeerplaatsen, een toegankelijke douche en kleedruimte, invalidentoilet én een tillift ook oplaadpunten voor elektrische rolstoelen en scootmobielen te vinden. Hier zijn bovendien de elektrische strandrolstoelen Catweazle en de rolstoelfiets te huur.

Wat betreft onze activiteiten, wij denken graag met je mee hoe we iedereen zo goed mogelijk kunnen betrekken bij het spel of de workshop. Mochten er deelnemers slecht ter been zijn of gebonden zijn aan een rolstoel, dan is er altijd de mogelijkheid de activiteit op het terras of dichtbij de boulevard te organiseren. Er valt altijd wat te verzinnen zodat elke team-member van toegevoegde waarde is voor zijn of haar team.

Hoe kom ik naar Scheveningen-strand met het OV?

Afhankelijk van welke strandtent of strandlocatie er door jullie gekozen wordt voor het uitje, zijn er de volgende opties

Tram 11 komen jullie vanaf station Den Haag Hollands Spoor, dan is tram 11 een handige optie. Tram 11 stopt letterlijk aan het strand, bij de halte Strandweg, ter hoogte van de Keizerstraat en de havens. Deze tram kun je nemen als je aan de Noordkant van Scheveningen moet zijn.

Tram 9 het strand is gemakkelijk te bereiken vanaf Station Den Haag Centraal met tram 9, die rijdt helemaal door naar het Noorderstrand. Je kunt bij het Circustheater of het Kurhaus uitstappen. Deze tram is handig voor als je centraal wil uitkomen in Scheveningen.

Tram 1 deze tram rijdt vanaf station Den Haag Hollands Spoor helemaal door naar het Zwarte Pad en komt onderweg ook langs het centrum van Den Haag en het Kurhaus. Deze tram is handig als je aan de Zuidkant van Scheveningen moet zijn.

Is er op het Scheveningse strand een EHBO post in de buurt?

Alle strandtenten beschikken verplicht over de standaard EHBO benodigdheden.

Centraal gelegen op het Noorderstrand van Scheveningen - tussen de strandtenten BooNooNooNoos en Veronica - ligt de reddingsbridagepost. Bij calamiteiten zijn zij direct ter plaatse. Bij de reddingsbrigadepost bevindt zich tevens een AED.

Kan ik ergens douchen of opfrissen na een activiteit?

De meeste strandtenten beschikken over ruime toiletten waar kan worden omgekleed en opgefrist na een activiteit mocht dat nodig zijn.

Douches zijn vanaf mei tot september verspreid over het strand te vinden. Uiteraard is de zee ook altijd een verfrissende optie!

Zijn jullie ook open in de winter?

Wij zijn het hele jaar door geopend voor het organiseren van gezellige uitjes op het strand. Activiteiten zoals powerkiten, onze wandel- of fietstocht door Scheveningen of een cocktailworkshop zijn voorbeelden van een geschikt uitje in de winter.

Zijn er lockers voor mijn spullen aanwezig op het strand?

Als je met een activiteit bezig bent, wil je graag dat je spullen veilig zijn. Zelf bieden wij geen lockers aan, maar de strandtenten waar wij mee samenwerken hebben altijd wel een goede plek voor het bewaren van bezittingen.

Beleving aan Zee kan niet aansprakelijk worden gesteld voor diefstal of verlies van persoonlijke eigendommen.

Eten en/of drinken
Waar kan ik eten of drinken voor of na een activiteit?

Om jullie uitje compleet te maken met bijvoorbeeld een ontbijt, lunch, diner of borrel, werken wij met veel plezier samen met verschillende sfeervolle strandtenten aan de Scheveningse boulevard, het Zuiderstrand en het Zwarte Pad. Elke strandtent heeft weer een andere sfeer en daarom is er altijd wel een strandtent die bij jullie wensen en behoeften past.

Informeer bij ons naar de mogelijkheden of laat ons weten welke strandtent je in gedachten hebt!

Welke ontbijt-, lunch-, diner- en borrelopties zijn er?

Elke strandtent heeft weer andere opties wat betreft sfeer, kwaliteit en prijsklasse. Informeer bij ons naar de mogelijkheden en wij sturen je een offerte op maat!

Kan er rekening worden gehouden met bepaalde dieetwensen (e.g. allergieën, halal)?

Uiteraard! Wij vragen jullie uiterlijk een week van tevoren eventuele belangrijke dieetwensen door te sturen. Zo heeft de strandtent voldoende tijd om voor te bereiden en waar nodig bij te bestellen.

Er is altijd iemand aanwezig bij de strandtent die op de hoogte is van de ingrediënten van de gerechten op de menukaart.

Welke drank opties zijn er?

Wat betreft de drankjes zijn er meerdere mogelijkheden

Op nacalculatie dit betekent dat je van ons achteraf een factuur krijgt voor de genoten drankjes. Hier kunnen we, indien gewenst, een maximumbedrag voor afspreken om te voorkomen dat het bedrag te hoog oploopt of als je werkt met een budget.

Drankafkoop dit houdt in dat je een drankarrangement af neemt met een vooraf bepaalde prijs. Het voordeel hiervan is dat je van tevoren precies weet hoeveel het gaat kosten. Het nadeel is dat het een vaak wat ruim genomen bedrag is waardoor je, bij gemiddelde drinkers, gemiddeld hoger uitkomt dan bij nacalculatie.

Consumptiemunten de derde optie is een vooraf afgesproken aantal drankjes per persoon in de vorm van consumptiemunten. Ook hier heb je het voordeel dat je van tevoren precies in kunt schatten hoeveel je kwijt bent aan drankjes.

Workshops / Activiteiten
Kunnen jullie de cocktailworkshop ook alcoholvrij aanbieden?

Jazeker! Je kunt bij ons van tevoren aangeven hoeveel deelnemers er graag een alcoholvrije cocktail willen maken. Wij zorgen er dan voor dat er genoeg (alcoholvrije) ingrediënten aanwezig zijn.

Wat is het verschil tussen Expeditie Scheveningen Budget, Compleet en XL?

Het verschil tussen de drie varianten zit hem in de prijs, de duur en daarmee het aantal proeven van de activiteit. Expeditie Scheveningen Budget bestaat uit 6 proeven, duurt 1,5 uur en is het voordeligst. De Compleet variant bestaat uit 8 proeven, duurt 2 uur, is daarom uitgebreider en completer. Expeditie XL is de meest uitgebreide versie met 10 proeven en een duur van 3 uur.

Afhankelijk van jullie budget en jullie programma, kunnen jullie kiezen uit deze drie mogelijkheden. Wij sturen ook altijd een brochure mee waarin deze informatie en de spellen per variant nog eens worden toegelicht.

Kunnen we op de dag zelf nog laten weten hoeveel deelnemers er meedoen?

Nee, dat is niet mogelijk. Wij vragen jullie uiterlijk een week van tevoren het definitieve aantal deelnemers aan ons door te geven. Op basis van dit aantal maken wij de reservering definitief.

Kunnen jullie vervoer voor ons regelen?

Komen jullie met een grote groep en is het niet handig om met de auto of OV te komen? Geen zorgen, wij kunnen vervoer voor jullie regelen.

Hoe gaat een boeking in zijn werk?

Wij staan je graag te woord en stellen graag een passende offerte op maat voor je op. Om het boeken van jullie uitje zo soepel mogelijk te laten verlopen, is het voor ons handig om het volgende alvast te weten als je boekt

  • Op welke datum komen jullie?
  • Met hoeveel personen komen jullie?
  • Welke activiteit(en) of workshop(s) willen jullie boeken?
  • Willen jullie iets te eten of drinken voor of na de workshop?
  • Wat is jullie budget?
  • Hebben jullie een voorkeur voor een strandtent of locatie?


Via de offerte aanvraagformulieren op onze website kun je eenvoudig een boeking maken of informatie opvragen.

Kan ik mijn boeking verschuiven naar een andere datum?

Dat is geen probleem, je kunt je boeking kosteloos verplaatsen naar een andere datum.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Uiteraard kan het voorkomen dat jullie uitje om een onvoorziene reden niet door kan gaan. Mocht je willen annuleren, laat ons dat dan tijdig weten via mail of telefoon. Voor onze annuleringsvoorwaarden verwijzen we je graag door naar onze Algemene Voorwaarden.

Hoe gaat betalen in zijn werk?

Ongeveer een week van tevoren sturen wij jullie een factuur. Tot die tijd kunnen eventuele wijzigingen (zoals het aantal deelnemers of dieetwensen) nog worden doorgegeven. Deze factuur dient voordat de workshop begint betaald te zijn.

Mocht het niet mogelijk zijn om vooraf te betalen, bijvoorbeeld omdat je kiest voor drankjes op nacalculatie, dan sturen we jullie een factuur achteraf. Deze dient dan binnen 2 weken betaald te zijn.

Hebben jullie ook Engels- en/of Duits sprekende instructeurs?

Zeker! Ook Engelstalige en Duitstalige groepen kunnen bij ons terecht.

Vergaderen
Is er een afgesloten, exclusieve ruimte aanwezig om te vergaderen?

Afhankelijk van naar welke strandtent jullie voorkeur uitgaat, zijn er exclusieve ruimtes beschikbaar waar jullie trainingen kunnen volgen of kunnen brainstormen of vergaderen. Wij kunnen jullie advies geven over welke strandtenten geschikt zijn voor een zakelijke bijeenkomst.

Is er een microfoon / beamer / flipover aanwezig?

Dit is wederom afhankelijk van welke strandtent jullie uitkiezen, maar de meeste strandtenten met vergaderlocaties bieden ook een microfoon, beamer en/of scherm en een flipover aan.

De volgende bedrijven gingen u voor: